Τα καΐκια των αγιορειτικών μονών μετέφεραν τα κανόνια για τον Αγώνα, όπως μαρτυράει το παρακάτω ιεροκοινοτικό έγγραφο της 18 Ιουνίου 1821, που υπογράφουν οι Αντιπρόσωποι και Προϊστάμενοι των 20 αθωνικών μονών και απευθύνεται στους Επίτροπους της μονής της Μεγίστης Λαύρας. «Εκ του προς ημάς γράμματος του πανευγεστάτου άρχοντος κ. Εμμανουήλ Παπά πληροφορούμενοι την αναγκαίαν και άφευκτον μετακόμισιν των τοπίων εις το Μολυβόπυργον κατά τον Πολύγυρον, παρακαλούμεν να μετακομισθώσιν αυτά από της των Ιβήρων και να βαλθώσι μέσα εις το καΐκι του ιερού υμών Μοναστηρίου, το οποίον θέλει πορευθεί εις Κασσάνδραν, καθώς επληροφορήθημεν, δια να τα ευγάλη εκείσε εις τον Μολυβόπυργον κατά τον Πολύγυρον, και ανίσως τα κανόνια μέχρι τούδε δεν εφέρθησαν αυτού, αμέσως ήδη εγράψαμεν εις την Ιεράν Μονήν την Ιβήρων δια να φέρωσιν εις το ιερόν υμών Μοναστήριον. Λοιπόν παρακαλούμεν να τα δεχθήτε και να κάμετε κατά το γράμμα της πανευγενείας του, προς τον οποίον ιδίως γράφομεν περί της αποστολής των κανονίων. Και λοιπόν κατά την επιγραφήν την προς ευγένειάν του θέλετε τα στείλη, τα κανόνια, ομού και το ραβάσιον. Και αυτά μεν επί του παρόντος, τα δε έτη υμών είησαν ότι πλείστα και πανευφρόσυνα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου